Search This Blog

Taman Rekreasi Air Panas (Felda Residence Hot Spring) di Sungai Klah


 Dalam perjalanan dari Kedah ke Sg Klah ada accident lepas Sungai Perak menghala ke Terowong..Punya lah jem...Bertolak dari Kedah kul 12tengahari...Sampai kt Sg Klah kul 5.00 petang..

 Lori terbakar sebelah laluan sana...sebelah sini yang jem..Innalillah....
 Sila keluar kat exit Sungkai(pas R&R Tapah).Dari tol Sungkai nak ke Sg Klah ni amik masa 20minit jer...Laluan macam nak balik kampung..Best sangat..Syahdu...Kalo aku ada kampung macam ni tiap-tiap minggu aku balik kot..
 Pemandangan hotel..Bilik luas..boleh bawa toto bagi anak-anak tidur kat bawah supaya tak jatuh katil..hihkhikh..Aku book kat Agoda RM220 untuk 2hari 1 malam termasuk 2 breakfast dan 2 tiket masuk hotspring...Aku ada tanya Felda harga ngan diaorang RM250 termasuk breakfast...So pandai=pandai la pilih...
 Bersih dan selesa..Nyaman
 Bibik mengajar anak aku pasal minyak kelapa sawit...
 Marsya(7thn), Arief (6tahun) dan Afif (11bulan)...Bibik
Pelan 

 Panas ni...Cer rasa kalo tak cayer
Berasap Beb!!


 Telur ada jual kat sini..Rm5 untuk 6 biji telur+mangkuk polisterin+sudu+kicap...kitaorang mnta mangkuk lebih kena bayar lak 20sen...berkira la Felda ni..
Biar pening skit

 Kolam air sejuk...Masa aku gi ni 30 Disember...so 31 Disember diaorang tutup untuk maintainance..So make sure cek dulu bila diaorang ak cuci kolam, kalo tak rugi..
Kolam air sejuk...mungkin dari Sg Klah

Sejuk oooo





1st tima anak-anak aku mandi air terjun...Diaorang takpernah pegi mandi kat air terjun...Sekarangkan banyak kes tu malas nak bawa tu..

Encem boi


Kolam air panas...
Di depan bilik hotel...Room no 211

Kolam Air Sejuk

Cetek jer





Terapi kaki dgn air panas


Tempat rebus telur


Cuba tengok, masak telur dlm batu kapur...air panas

Telur sudah masak...masa untuk makan



Kolam air panas ...40-50 degree




No comments:

Post a Comment